Contact

Aannemersbedrijf van Zoelen bv
Postbus 8079
3503 RB Utrecht

kantoor

Nevadadreef 58,
3565 CC Utrecht

telefoon 030 263 11 11
fax 030 262 32 74
   
e-mail info@vanzoelen.nl
internet www.vanzoelen.nl

ArchiRenovatie

Een renovatieconcept welke duurzaamheid, architectuur en energiebesparing samenbrengt.



Downloads

Beleidsverklaring 2016-2019      

Volg ons

RSS-feed
Volg ons op Twitter
Bezoek onze Facebook-pagina

Vacatures

  • Stageplaats assistent wer...
  • Stageplaats assistent uit...
  • BBL of BOL stageplekken

  • > Meer vacatures
    Klik voor een grotere foto van Klant Contact Services Zoetermeer

    Klant Contact Services Zoetermeer

    Projectdetails

    Project Verbouwing kantoor Klant Contact Services
    Locatie Zoetermeer
    Bouwjaar 2012
    Opdrachtgever Klant Contact Services te Utrecht
    Architect New Directions
    Zoekwoorden

    Het Klant Contact Services (KCS) in Zoetermeer, het facilitaire contactcentrum van en voor Syntrus Achmea, moest wegens externe factoren verhuizen uit hun huisvesting in Zoetermeer. Het project werd in korte tijd gerealiseerd. Binnen vijf maanden zou er verhuisd gaan worden naar een nieuw pand op hetzelfde bedrijventerrein. Van Zoelen heeft dit project gerealiseerd samen met Installatiebedrijf Andriessen B.V. en onder de uitstekende inspiratie, creativiteit en coördinatie van newDirections uit Scheveningen-Haven. Duurzaamheid, Lean en teambuilding (KCS als verbindende factor) waren hierbij maatgevend, zeker door de uitzonderlijk korte planning. Het motto van KCS is “tijd voor aandacht”, dit moest ook in het nieuwe pand tot uiting komen.

    Het betrof hier een bestaand leeg pand welke een upgrading nodig had om er een vrijwel tijdloze uitstraling en gevoel aan te geven. Door de creativiteit van newDirections heeft het een geheel eigentijds karakter gekregen en het gevoel van een huiskamer. De sfeer van een standaard kantoorpand is veranderd in een fijne werk- en leefomgeving.

    Er is een ruimte gecreëerd waar men even kan relaxen, kan sporten en waar men zich even alleen kan terugtrekken. Tevens is er een gezamenlijke ontmoetingsplek gemaakt met een lunchroom, welke de look van een ouderwetse slagerij heeft. Hier kan men biologisch eten verkrijgen en deze nadien in de sfeer van een huiskamer nuttigen. De basis detaillering stond op de ontwerpen en de verdere verfijning geschiedde door Van Zoelen en de onderaannemers op het project zelf, met dien verstande dat het noodzakelijk was vrijwel dagelijks te overleggen wat de gevolgen waren voor een ieder.

    Samenwerking was het toverwoord. Om de zeer korte planning te kunnen halen moesten zowel de vrouwelijke als de mannelijke vaklieden zich tijdens het proces als één team gedragen. De gekozen materialen zijn vrijwel allemaal duurzaam en soms zelfs cradle to cradle. Er is gewerkt met watergedragen verven en vloerafwerkingen en hergebruikt afvalmateriaal. Er zijn 213 callwerkplekken, 17 flexplekken en 2 instructieruimtes gerealiseerd. Tevens zijn er 1 vergader-, 2 overleg- en 3 relaxruimtes, inclusief pantry’s gemaakt. Door het maken van 2 berkenboomwanden en een receptie op maat is er een eigentijdse look aan gegeven.

    Omdat duurzaamheid belangrijk was, is er tijdens het bouwproces een proef gedaan met “een papierloze bouwplaats”, waarbij de i-pad een belangrijk onderdeel bleek in de huidige digitale wereld van de vaklieden. De dagelijkse e-mails en de bijbehorende tekeningen en omschrijvingen werden digitaal uitgewisseld met als doel de faalkosten te beperken door een ieder de laatste gegevens aan te leveren. Deze samenwerking resulteerde in een tevreden klant met een nog meer dan tevreden werknemersgroep die dagelijks met veel plezier in de pand hun werkzaamheden verrichten.